• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego małego dziecka 5-8 lat Podręcznik terapeuty

TERAPIA ZABURZENIA OBSESYJNO-KOMPULSYJNEGO MAŁEGO DZIECKA 5-8 LAT PODRĘCZNIK TERAPEUTY

  • Wydawca: GWP
  • Rok wydania: 2018
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 240
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7489-728-0
 
49,90 zł
43,90 zł 43,90 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego małego dziecka 5-8 lat Podręcznik terapeuty

Autor: Jennifer B. Freeman, Abbe Marrs Garcia

Niniejszy program psychoterapii poznawczo-behawioralnej OCD to praktyczny pomysł na leczenie dotkniętych tym zaburzeniem małych pacjentów. Psychoterapeuta, nie tylko CBT, znajdzie tu konkretne plany sesji i materiały dla pacjenta, a także podpowiedź, jak:
• w prosty i zrozumiały sposób mówić o OCD do kilkuletniego dziecka, 
• angażować rodziców pacjenta w proces leczenia,
• nauczyć rodziców służyć dziecku pomocą w zwalczaniu objawów, 
• dopasowywać rodzaj i zakres pomocy do możliwości dziecka, tak aby terapia była jak najbardziej efektywna.
Mocną stroną programu jest nacisk na budowanie kompetencji dziecka w zakresie aktywnego przeciwstawiania się objawom OCD i motywacji do przeprowadzania samodzielnych ekspozycji z powstrzymaniem reakcji.

dr n. med. Monika Szaniawska
psychoterapeuta i superwizor PTTPB

Terapia poznawczo-behawioralna jest opartą na dowodach naukowych metodą leczenia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, nierzadko spotykanego w praktyce psychologów i psychiatrów dziecięcych. Dotychczas brakowało jednak w polskiej literaturze przedmiotu publikacji opisujących protokół terapeutyczny stosowany w leczeniu tego zaburzenia u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Niniejszy komplet, to jest podręcznik terapeuty i poradnik pacjenta, opracowany przez wybitnych znawców tematu, wypełnia tę lukę. Zawiera niezwykle cenne praktyczne wskazówki pomagające skutecznie przeprowadzić psychoedukację dziecka i jego rodziców oraz zaangażować ich w niełatwy proces leczenia.

Olga Olszewska 
psychiatra dzieci i młodzieży, psychoterapeuta i superwizor dydaktyk PTTPB, wykładowca Szkoły Psychoterapii Crescentia

Oparty na solidnych podstawach naukowych i poparty rzetelnymi badaniami skuteczności protokół terapeutyczny jest bardzo cennym narzędziem. Ten dotyczy terapii małego dziecka, co dodaje mu wartości, ponieważ niewiele jest całościowych, szczegółowych modeli pracy z najmłodszymi pacjentami – dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Kolejna niepodważalna zaleta wiąże się z tym, że zaplanowane oddziaływania obejmują i angażują całą rodzinę. Autorki nie tylko uwzględniają znaczenie rodziców w procesie zdrowienia dziecka, lecz biorą także pod uwagę fakt, że oprócz stosownej psychoedukacji rodzice potrzebują też narzędzi i wsparcia w tej trudnej dla całej rodziny sytuacji. Otrzymujemy więc pomoc w budowaniu efektywnego zespołu wspomagającego dziecko w radzeniu sobie z objawami OCD. Zarówno podręcznik terapeuty, jak i poradnik pacjenta stanowią nieocenione wsparcie w diagnozie, leczeniu i monitorowaniu efektów psychoterapii, a tym samym w powrocie małego pacjenta i jego rodziny do zdrowia.

Emilia Link-Dratkowska
psycholog kliniczna, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna

Spis treści

Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego małego dziecka 5-8 lat Podręcznik terapeuty

Autor: Jennifer B. Freeman, Abbe Marrs Garcia

O autorkach
O serii
Podziękowania

Rozdział 1
Wstępne informacje dla terapeutów

Rozdział 2
Diagnoza – ocena nasilenia objawów

Rozdział 3
Sesja pierwsza: przedstawienie programu terapii

Rozdział 4
Sesja druga: podstawy terapii

Rozdział 5
Sesja trzecia: przedstawienie dziecku programu terapii

Rozdział 6
Sesja czwarta: terapia z udziałem całej rodziny

Rozdział 7
Sesja piąta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz modelowanie

Rozdział 8
Sesja szósta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz wprowadzenie do metody budowania rusztowania

Rozdział 9
Sesja siódma: ekspozycja i powstrzymanie reakcji z wykorzystaniem metody budowania rusztowania

Rozdział 10
Sesja ósma: ekspozycja i powstrzymanie reakcji – środkowa część hierarchii objawów oraz stosowanie narzędzi w różnych kontekstach

Rozdział 11
Sesja dziewiąta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji – środkowa część hierarchii objawów oraz poszerzanie zakresu stosowania strategii

Rozdział 12
Sesja dziesiąta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji – górna część hierarchii objawów oraz przygotowanie do zakończenia terapii

Rozdział 13
Sesja jedenasta: ekspozycja i powstrzymania reakcji – górna część hierarchii objawów oraz zapobieganie nawrotom zaburzenia

Rozdział 14
Sesja dwunasta: podsumowanie terapii i przyjęcie pożegnalne

Aneks 1
Listy kontrolne sprawdzające dokładność realizacji założeń terapii

Aneks 2
Skala Przystosowania Rodziny i Wpływu OCD Dziecka na Rodzinę (Family Accommodation and Impact Scale-Child, FAIS-C)

Aneks 3
Skala Obsesji i Kompulsji Yale-Brown dla Dzieci (Children’s Yale-Brown Obsessive-Compulsive Scale, CY-BOCS) – lista kontrolna objawów na podstawie samoobserwacji

Bibliografia

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY