
TRENING UMIEJĘTNOŚCI DLA DZIECI Z ZACHOWANIAMI PROBLEMOWYMI
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Rok wydania: 2011
- Wydanie: I
- Ilość stron: 220
- Oprawa: miękka
- ISBN: 9788323330226
39,90 zł
powyżej 300zł Najniższa cena z 30 dni: 40,50 zł
Książka ta jest bardzo przydatna w praktyce klinicznej, ucieszyłem się więc, gdy do mych rąk trafiło jej poprawione wydanie. Uwzględniając najbardziej aktualne teorie i techniki, Michael L. Bloomquist przesunął akcent z patologii na analizę drogi rozwojowej dziecka. Podstawowe założenia pozostawił jednak takie same: rodzice mają największe możliwości, żeby pomóc swoim dzieciom, dlatego należy im zapewnić najlepsze do tego warunki. Ta książka będzie dla nich oraz dla współpracujących z nimi terapeutów najważniejszą pozycją wykorzystywaną w pracy z dziećmi”.
Dr Sam Goldstein, Neurology,
Learning and Behavior Center i Uniwersytet Utah, Salt Lake City
Książka budzi ogromną nadzieję – dziecko przeżywające trudności może się stać osobą kompetentną i radzącą sobie, rodziny zaś, zbyt często obarczane odpowiedzialnością za trudności dziecka, mogą uzyskać wsparcie w swojej wytrwałej, sumiennej pracy
Dr Glenace Edwall,
Minnesota Department of Human Services, Saint Paul
Poprawione wydanie tego popularnego podręcznika, oparte na najnowszej wiedzy z dziedziny rozwoju dziecka i najlepszych praktykach klinicznych, odnosi się do szerokiego spektrum problemowych zachowań i kłopotów przystosowawczych. Autor opisał wiele praktycznych narzędzi służących do rozwijania samokontroli u dzieci i nastolatków przeżywających trudności, kierowania rozwojem społecznym i emocjonalnym oraz umiejętności szkolnych, a także redukowania stresu w rodzinie. Książka ta, zawierająca ponad 25 kart, które można reprodukować, jest znakomitą pomocą dla terapeutów pracujących z rodzinami w poradniach, szkołach lub placówkach opieki społecznej. Może być także samodzielnie wykorzystywana przez rodziców
Wprowadzenie
Przewodnik dla rodzica
Rozdział 1. Charakterystyka problemowych zachowań i trudności przystosowawczych u dzieci
Rozdział 2. Opracowanie planu działania dla dziecka z trudnościami rozwojowymi
Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju samokontroli u dziecka
Rozdział 4. Wspomaganie rozwoju społecznego dziecka
Rozdział 5. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dziecka
Rozdział 6. Wspomaganie rozwoju umiejętności szkolnych u dziecka
Rozdział 7. Poprawa samopoczucia rodzica
Rozdział 8. Poprawa relacji w rodzinie
Rozdział 9. Podtrzymywanie poprawy u dziecka i pozostałych członków rodziny
Rozdział 10. Instytucje świadczące pomoc dziecku i rodzinie
Przewodnik dla terapeuty
Rozdział 11. Jak posługiwać się tą książką w pracy z dziećmi i rodzicami
Dodatek Sposoby nagradzania zachowań dziecka
Literatura uzupełniająca
Indeks
Ospa wietrzna to choroba, którą uważa się za powszechną. Najczęściej dotyka...
czytaj więcejOparzenie pierwszego stopnia to najłagodniejsza forma uszkodzenia skóry, wynikająca...
czytaj więcejHemofilia to dziedziczna choroba krwi, charakteryzująca się zaburzeniami procesu...
czytaj więcejPiegi to charakterystyczne, małe, brązowe plamki, które pojawiają się na skórze,...
czytaj więcejChoroba Pompego, znana również jako glikogenoza typu II, jest rzadką chorobą...
czytaj więcejZespół Klinefeltera to jedna z najczęściej występujących anomalii chromosomowych,...
czytaj więcej