• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-21339_22332_150x190

WIEDZA DZIECI I MŁODZIEŻY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ O EMOCJACH

  • Wydawca: Difin
  • Rok wydania: 2022
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 144
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788382701074
49,00 zł
43,90 zł 43,90 zł PLN 1
Dostawa od 12.50 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 299zł
UWAGA!

Zamówienia złożone od dnia 20 XII 2021 r. mogą zostać zrealizowane w styczniu.

Opis

Wiedza dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną o emocjach

Autor: Marzena Buchnat, Aleksandra Jasielska

W publikacji została opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (NI). Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej, badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym językiem.

Spis treści

Wiedza dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną o emocjach

Autor: Marzena Buchnat, Aleksandra Jasielska


Rozdział 1. Wiedza o emocjach

1.1. Modele wiedzy o emocjach
1.2. Emocje podstawowe
1.3. Możliwości rozwojowe dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie budowania wiedzy o emocjach
1.4. Poznanie dziecięcej wiedzy o emocjach
1.4.1. Opis narzędzia
1.4.2. Przebieg badania
1.4.3. Obszary zastosowania

Rozdział 2. Badania nad wiedzą o emocjach u dzieci o różnym poziomie rozwoju intelektualnego

2.1. Wiedza o zdziwieniu – badania porównawcze dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną i dzieci w normie intelektualnej
2.1.1.Wprowadzenie
2.1.2. Badanie
2.1.3. Dyskusja
2.2. Wiedza o emocjach u młodzieży z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną
2.2.1. Wprowadzenie
2.2.2. Badanie
2.2.3. Dyskusja

Rozdział 3. Leksykon emocji dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną

3.1. Słownictwo używane do identyfikacji emocji w kodzie obrazowym
3.2. Słownictwo używane do opisywania emocji w kodzie werbalnym
3.3. Słownictwo używane do rozumienia emocji w kodzie abstrakcyjnym
3.4. Językowy obraz emocji – wnioski

Podsumowanie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Streszczenie
Biogramy

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY