• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
ADHD w szkole Jak pracować z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej

ADHD W SZKOLE JAK PRACOWAĆ Z DZIECKIEM Z ZESPOŁEM NADPOBUDLIWOŚCI PSYCHORUCHOWEJ

  • Wydawca: GWP
  • Rok wydania: 2014
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 300
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-7489-597-2
 
49,90 zł
44,91 zł 44,91 zł PLN 1
Dostawa od 11.80 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem, co potwierdza niniejsza książka. Jest ona oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, wybitnych specjalistów w zakresie indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi z ADHD, prowadzących warsztaty dla ich rodziców oraz szkolenia dla nauczycieli. ADHD w szkole łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy oraz cechy odróżniające go od innych zaburzeń. W przejrzysty sposób oddzielają fakty od mitów i podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują wiele strategii pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który z pewnością – podobnie jak wszystkie zawarte w książce rady i wskazówki – pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z ADHD.

Spis treści

Wstęp i podziękowania

Rozdział 1
Czym jest ADHD?
Artur Kołakowski, Marta Jerzak

Rozdział 2
Problem akceptacji dzieci z ADHD
Dariusz Wasiński

Rozdział 3
Praca z dzieckiem z ADHD w szkole i poza nią
Artur Kołakowski, Marta Jerzak

Rozdział 4
Książka kucharska ADHD, czyli praktyczne metody pracy z objawami
Marta Jerzak, Artur Kołakowski

Rozdział 5
Asystent dziecka z ADHD – gdy standardowe oddziaływania są niewystarczające
Katarzyna Orkisz

Rozdział 6
Dzieci z ADHD w domu dziecka
Dariusz Wasiński

Rozdział 7
Uczeń z ADHD w klasie – z jakim problemem mamy do czynienia? Warsztaty dla nauczycieli
Marta Jerzak, Artur Kołakowski

Aneks 1
Kryteria diagnostyczne zespołu hiperkinetycznego według ICD-10

Aneks 2
Kryteria diagnostyczne ADHD według DSM-IV

Aneks 3
Kryteria diagnostyczne według DSM-V

Aneks 4
Plan minimum w pracy z dzieckiem z rozpoznaniem ADHD nad objawami ADHD – wskazówki dla nauczyciela

Aneks 5
Jak rozwiązać trudne szkolne sytuacje, gdy podstawowym problemem są objawy ADHD (zaburzenia koncentracji, nadmierna ruchliwość i impulsywność)

Bibliografia 

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY