Opis
Jest to książka jakiej obecnie brakuje na rynku, prezentuje bowiem sposób korygowania wad postawy ciała u kilkulatków. Wszelkie zajęcia usprawniania ruchowego dla paroletnich dzieci należy wszakże prowadzić w oparciu o gry i zabawy. Tymczasem dostępne publikacje zawierają jedynie ćwiczenia ścisłe. Owszem, czasem nadaje się im nazwy, aby upodobnić je do zabaw, ale nie wyposaża się ich w fabuły. Autor jednak nie skonstruował nowej metody prowadzenia zajęć. Wręcz przeciwnie – zastosował się jedynie do kanonów metodyki określających to, jak należy prowadzić zajęcia ruchowe dla kilkulatków. Dlatego właśnie każde z ćwiczeń wyposażył w fabułę. Wyeksponował w niej narrację wprowadzającą dziecko do realizowania zadania ruchowego i pogadankę końcową stanowiącą jego zwieńczenie.
Książkę przygotowano z myślą o studentach fizjoterapii, wychowania fizycznego oraz edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, którzy zamierzają w przyszłości prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne adresowane do dzieci. Może być ona także przydatna praktykom wykonującym już ten zawód, którzy znajdą w nim przypomnienie i odzwierciedlenie uznanych zasad usprawniania ruchowego kilkulatków. Zaprezentowane w książce pomysły mogą także wykorzystać rodzice w trakcie domowych ćwiczeń z własnymi dziećmi.
Spis treści
Wprowadzenie.
1. Wybrane uwarunkowania diagnozowania postawy ciała.
2. Komponenty procesu korekcyjnego.
2.1. Fabularyzowanie ćwiczeń korygujących postawę ciała kilkulatka.
2.2. Uplastycznianie nawyków ruchowych dziecka w cyklu zajęć.
2.3. Kształtowanie sprawności fizycznej wychowanka.
2.4. Oddziaływania wychowawcze.
3. Część praktyczna - scenariusze zajęć.
3.1. Czy naprawdę dobrze znacie psy?
3.2. Wyprawa do ptasiej krainy.
3.3. Na wakacjach nad wodą.
3.4. Podpatrujemy owady.
3.5. Prace domowe.
3.6. W sadzie.
3.7. W świecie muzyki.
3.8. Powietrze w roli głównej.
3.9. Świat techniki.
3.10. Przysłowia.
Podsumowanie.
Bibliografia.