• KOSZYK 0 (0 zł)
    Brak produktów w koszyku.
G-30784_19736_150x190

TERAPIA INTERDYSCYPLINARNA WYBRANE PROBLEMY

  • Wydawca: Impuls
  • Rok wydania: 2020
  • Wydanie: I
  • Ilość stron: 274
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 978-83-8095-314-7
 
49,80 zł
42,90 zł 42,90 zł PLN 1
Dostawa od 9.90 zł
lub za 0zł przy zakupach
powyżej 250zł

Opis

Terapia interdyscyplinarna Wybrane problemy

Autor: Joanna Skibska

Terapia interdyscyplinarna to profesjonalne, wielospecjalistyczne, zamierzone i ustrukturyzowane czynności służące wsparciu i stymulowaniu dziecka – ma ona poprawić jakość jego funkcjonowania w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Oznacza szereg działań pomocowych, których zamiarem jest holistyczne wspomaganie dziecka, by przekształceniom uległ obraz jego własnej osoby i w autonomiczny sposób mogło ono funkcjonować w przestrzeni życiowej. By ważniejsze stały się […] cechy i umiejętności, dzięki którym jednostka zacznie odnosić sukcesy i zostanie zaakceptowana przez społeczeństwo

[…], by miała ona szansę modyfikacji wartości, tak by były one dostosowane do ograniczeń i predyspozycji, umożliwiały realizowanie się, opanowywanie zastępczych i nowych schematów funkcjonowania oraz rozwijanie umiejętności na miarę swoich możliwości.

[poleca Impuls] By podejmowane działania umacniały wewnętrzny potencjał dziecka, z uwzględnieniem wszystkich jego składowych – metazasobów (poczucia bycia zrozumianym, zaradności i sensowności) oraz zasobów szczegółowych (poznawczych, instrumentalnych, neotycznych), co w aspekcie społecznym ma największe znaczenie, prowadzi bowiem do kształtowania relacji opartych na wzajemności i poszanowaniu indywidualności jednostki. To kompleksowe „interdyscyplinarne zaopatrzenie” dziecka powinno także oznaczać ukierunkowanie działań terapeutycznych na jego rozwój oraz korzystanie z takich strategii i w taki sposób, aby priorytetowe stały się dobro i perspektywiczność jego zamierzeń.

W monografii wyodrębniono trzy części poświęcone wybranym zagadnieniom terapii interdyscyplinarnej, które odnoszą się do holistycznego i wielokierunkowego wsparcia dziecka.

Pierwsza, zatytułowana Podstawy terapii interdyscyplinarnej, opisuje fundamenty tego rodzaju terapii, na którą składają się terapie: pedagogiczna, psychopedagogiczna oraz medyczna – neurologiczna i psychiatryczna.

Część druga, Terapia funkcji podstawowych. Wybrane problemy, porusza kwestie dotyczące wieloaspektowego wsparcia i stymulacji funkcji podstawowych.

Część trzecia, Terapia zaburzeń rozwojowych. Wybrane zagadnienia, przedstawia działania terapeutyczne zorientowane na pomoc dziecku o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwojowo-poznawczych.

Książka jest skierowana do szerokiego grona czytelników związanych ze środowiskiem naukowym oraz z praktyką pedagogiczną – nauczycieli i specjalistów zajmujących się terapią dziecka, studentów kierunków pedagogicznych, którzy są zainteresowani problematyką interdyscyplinarnej terapii, oraz rodziców dzieci wymagających kompleksowego wsparcia.

Spis treści

Terapia interdyscyplinarna Wybrane problemy

Autor: Joanna Skibska

PODSTAWY TERAPII INTERDYSCYPLINARNEJ

Joanna Skibska
Terapia pedagogiczna w kontekście interdyscyplinarności   

Ewa Wysocka
Terapia psychopedagogiczna dzieci i młodzieży – wybrane problemy    

Beata Kazek, Ewa Emich-Widera
Terapia w neurologii dziecięcej    

Agnieszka Kapinos-Gorczyca, Katarzyna Sitnik-Warchulska
Terapia w psychiatrii dzieci i młodzieży    
 

TERAPIA FUNKCJI Podstawowych. WYBRANE PROBLEMY

Agnieszka Twaróg-Kanus
Terapia i wsparcie dziecka z dysfunkcją wzroku w środowisku edukacyjnym    

Irena Polewczyk
Stymulowanie rozwoju i terapia dziecka z zaburzeniami percepcji słuchowej    

Emilia Mikołajewska
Terapia deficytów w zakresie motoryki małej   

Łucja Skrzypiec, Joanna Skowron
Holistyczne ujęcie pracy terapeutycznej z dziećmi z trudnościami w nauce czytania i pisania    


TERAPIA ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH
WYBRANE ZAGADNIENIA

Marzenna Zaorska
Terapia dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną    

Marta Korendo, Katarzyna Sedivy-Mączka
Wczesna terapia dzieci z autyzmem    

Marta Korendo, Ewa Bielenda-Mazur
Terapia dzieci z zespołem Aspergera    

Anna Borzęcka
Stymulacja dotykowa wsparciem terapeutycznym dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym    

Jadwiga Agnieszka Tuchowska, Maria Faściszewska
Terapia jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym    

Opinie

Imię i nazwisko
Email
Twoja ocena
Twoja opinia

Zapytaj o produkt

Imię i nazwisko
Email
Telefon
Wiadomość

TYTUŁY POWIĄZANE

KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT KUPILI RÓWNIEŻ

POLECAMY